Lincoln autoradio van 1954 Model 4SH764

Deze keer reparatie van een autoradio, model 4SH764, uit een Licoln Capri van 1954. Aangezien de opdrachtgever er twee heeft is
het probleem van reserveonderdelen niet zo groot. Natuurlijk zijn beide trillers defect, maar bijna alle buizen zijn nog te gebruiken.
Het "Technical service bulletin" was er ook al bijgeleverd, dus geen uitgebreide zoekpartijen op internet om een gratis setje op te halen.

Een schaal ontbreekt, maar die is al aanwezig in het dashboard van de auto. De toetsen zien er als nieuw uit en het rubber
moet wel vervangen worden.

Dit is zo'n Lincoln Capri van 1954.

Het dashboard met de radio. Als je goed kijkt is de stationsschaal te zien.

Op deze afbeelding is de 6 Volt-aansluiting te zien. Het is een soort zekeringhouder die tevens dienst doet als aansluiting.
De beige draad rechts is voor de schaalverlichting en wordt aangesloten aan de instrumenten-verlichting. Het wormvormig aanhangsel
links is een ontstorings-condensator.

Rechterkant met antenne- en luidspreker-aansluiting. Het bruine chassisdeel heeft aansluitingen voor de front-luidspreker en voor
de achterzitting-luidspreker. De kleurige draad dient voor de achter- en voor-luidspreker-regeling.

Achterkant van de ontvanger, de deksel is de echte bovenkant.

Dit is dan de onderkant van het toestel. Links de voedingstrafo, dan de triller, de afvlak-elco en daarnaast de uitgangstrafo.
Over deze onderdelen is nog weer een deksel gemonteerd om te voorkomen dat de buizen en de triller er uit vallen.

Onderkant met het bovengenoemde deksel.

Moeilijk te ontcijferen logo voor een autoleek. Boven Model 4SH  764 met serienummer 6395 W.

Bovenzijde met in het midden de "Pointer Clearance Adjusting Screw".

Het totaalbeeld van de geopende radio.

Het HF-gedeelte met de afstemming

LF- en voedings-deel.

Ook hier weer, boven de HF en MF-trappen.

De drie buizen zijn van links naar rechts, 6X5 gelijkrichter en dan twee 6AQ5's van de balans-eindtrap.

Het dekseltje waaronder zich de buizen van het HF- en MF-gedeelte bevinden.

Plaatje met buizenposities en patent-waarschuwing.

Druktoetsen en schaalverlichting.

De linker potentiometer is voor de regeling van de voor- en achterluidspreker.

Hier moet na de reparatie weer geluid uitkomen.

De ovale conus van de luidspreker.

Weer dat logo met nog wat type- en serienummers.

Het stekkertje voor de front-luidspreker.

Hieronder een paar opnames van de schaal zoals die in het dashboard van de auto hoort.

De schaal in de volle breedte. De gaten in de schaal zijn voor (vlnr): STARTER, LIGHTS, ANTENNA, IGNITION, VOLUME, nu de schaal en dan
nog SELECT . Het gat voor de ANTENNA is waarschijnlijk voor de schakelaar om de antenne elektrisch uit te kunnen schuiven.

Een detail van de schaal. De originele knoppen zijn nu ook aanwezig, mooi glimwerk.

Voor de liefhebbers hier een pdf van het  "Technical Service Bulletin".